HZ. YUSUF IHBARCI ve HADIM GILMAN MIYDI?
Yahudiler soylarını pek överler. Islah peygamberin ana ayrı ağabeyi olan Ibrahim- Hacer oğlu Ismail soyu Araplar da öyledir.
Tevrat'a göre 3 üç yaş ve 1 bir günlük iken sütten kesilen Ishak için Ibrahim'in verdiği yemek kutlaması sırasında üvey annesi Sara'nın önünde kardeşi Ishak'ı cinsel olarak aşağılayıp alay etmesi üzerine, tanrının da onayı ile annesi Hacer ile birlikte çöle terk edilen Ismail'e peygamberlik verilmemiştir.
Buna rağmen Islami anlatılarda ve Kur-an (Bakara, 2/136; Âl-i İmran, 3/84; Nisa, 4/163).) Ismail peygamber geçer.
Sonra da " Ismail soyundan ilk peygamberin Muhammet ve olduğu vurgulanır.
Işte Yakup oğlu Yusuf ta böyle bir karakterdir.
Tevrat Yaratılış Kitabı 37. Bölüm ayetler;
1-Yakup babasının yabancı olarak kalmış olduğu Kenan ülkesinde yaşadı.
2 Yakup soyunun öyküsü:
Yusuf on yedi yaşında bir gençti. Babasının karıları Bilha ve Zilpa'dan olan üvey
kardeşleriyle birlikte sürü güdüyordu. Kardeşlerinin yaptığı kötülükleri babasına ulaştırırdı. "
Kardeşlerinin yaptıkları kötülüklerin ne olduğu belli değil.
Ama "Kardeşlerinin yaptığı kötülükleri babasına ulaştırırdı." Yakup/Israil peygamber niye çocukları arasına muhbir koyma gereği duyar ki?
Çocuklarından korkusu mu vardır?
Demek ki varmış.
Ibrahim ile başlayan Yahudi ailesi hanedan geleneği olan peygamberlik kurumunda Ilk Doğan Erkeklerin hiç birine peygamber Yahudi ailesine önderlik verilmemiştir.
Ismail çöle terk edilir, Yakup'un ağabeyi Esav, dağlara sürülür, Yakup'un oğlu Ruben de babasının karılarından birini hallederken yakalanır ve peygamberlik en küçükleri ispiyoncu, hadım edilmiş köle Yusuf'a kalır.
Ispiyonculuk ettiği için babası ona renkli elbise alınca kıskançlık ve düşmanlık zirve yapar?
37;4 Yusuf'un kardeşleri babalarının onu kendilerinden çok sevdiğini görünce, ondan nefret ettiler. Yusuf'a tatlı söz söylemez oldular."
Babası Yakup Yusuf'u kardeşlerinin yanına yine ajanlık yapmaya yollar;
37; 13 İsrail Yusuf'a, “Kardeşlerin Şekem'de sürü güdüyorlar” dedi, “Gel seni de onların yanına göndereyim.”
Yusuf, “Hazırım” diye yanıtladı.
14 Babası, “Git kardeşlerine ve sürüye bak” dedi, “Her şey yolunda mı, değil mi, bana haber getir.” Böylece onu Hevron Vadisi'nden gönderdi."
Bakalım ihbarcı Yusuf haber getirebilecek mi?
Elbette hayır.
Ihbarcılığı onun özgürlüğünü kaybedip omur boyu köleliğine neden olacak.
37;18- Kardeşleri onu uzaktan gördüler. Yusuf yanlarına varmadan, onu öldürmek için düzen kurdular.
19 Birbirlerine, “İşte düş hastası geliyor” dediler,
20 “Hadi onu öldürüp kuyulardan birine atalım. Yabanıl bir hayvan yedi deriz. Bakalım o zaman düşleri ne olacak!”
37:23- Yusuf yanlarına varınca, kardeşleri sırtındaki renkli uzun giysiyi çekip çıkardılar
24 ve onu susuz, boş bir kuyuya attılar."
37;28- Midyanlı tüccarlar oradan geçerken, kardeşleri Yusuf'u kuyudan çekip çıkardılar, yirmi gümüşe İsmaililer'e sattılar.
İsmaililer Yusuf'u Mısır'a götürdüler."
Kölelere yapılan uygulamaları wikipedia'dan okuyalım;
Özgür
bir insan çocuk bile olsa köleliği yani, insanı en aşağı yaşam biçimine mahkûm eden bir kurumu gönüllü kabul etmez, direnir.
Bu direniş de köle edildiği an dövme, tecavüz, erkekse hadım edilerek kırılır.
Hiç bir şeye itiraz edemeyecek, her şeyi kabul edecek ruh haline sokulmadan satılamaz.
Satın alan kişiyi öldürebileceği, karılarını, kızlarını, cariyelerini hamile bırakabileceği için ehlilestirilmemis, hadım edilmemiş köleyi kimse almak istemez.
37;36-Bu arada Midyanlılar da Yusuf'u Mısır'da firavunun bir görevlisine, muhafız birliği komutanı Potifar'a sattılar."
Köle, iyi bir aileden geliyorsa, iş, ticaret organizasyonu biliyorsa idarecilik de verilirdi. Osmanlının Sadrazam- başbakan dahil tüm devlet ve bürokrasi kurumları kölelerden oluşuyordu.
Hadım kölelerin evin hanımı ve kızları ile cinsel ilişki yaşaması köleci toplumlarda zina, aldatma sayılmazdı.
Firavun, padişah, kral da olsa bu gelenek tüm saraylarda ve haremlerde böyleydi.
Potivar'in, Kuran'a göre Aziz'in karısı Züleyha da parlak gılman Yusufla eğlenmek ister.
Tevrat Yaratılış Kitabı Bölüm 39
6-Potifar sahip olduğu her şeyin sorumluluğunu Yusuf'a verdi; yediği yemek dışında hiçbir şeyle ilgilenmedi.
Yusuf güzel yapılı, yakışıklıydı.
7 -Bir süre sonra efendisinin karısı ona göz koyarak, “Benimle yat” dedi."
|
Hadım edilmiş bir köle ile cinselliğe kocasının bile i,in verdiği bir olay, Yahudiler tarafından neredeyse eşit ve sağlıklı iki insan ilişkisi olarak işleniyor. Bu bir aldatmacadır. |
Yusuf da parlak bir çocuk olduğu için muhtemelen gılman olarak satılmış olmalıdır.
Kadın, Züleyha da buna bayılmış olmalıdır. Çünkü harem geleneğinde bu böyledir. Tevrat Potivar ile Zuleyha'yi Tek Eşli Aile göstermesi de ayrıca bir aldatmacadır.
Çünkü, Vatikan Katolik Incil'i il okunan bu Tevrat kitabı TEK EŞLILIK üzerine kuruludur.
Tevrat Yaratılış Kitabı Bölüm 39
14- uşaklarını çağırdı. “Bakın şuna!” dedi, Kocamın getirdiği bu İbrani bizi rezil etti. Yanıma geldi, benimle yatmak istedi. Ben de bağırdım."
|
Bir hadım olayı temsili resmi 10.yy |
" Kocam'in getirdiği" ve "bağırdım" ifadesi, evde başka ortak kadın eş olmaması Yek Eşli Aile vurgusu uyandırıyor.
4000 yıl önceki büyük cok eşli, dede, torun, köleler, cariyelerin birlikte yasadıgı büyük aile, değil sanki 200 yıllık çekirdek aile geleneği gösteriliyor.
Oysa hadım bir köleyi o zamanki kocalar da bu gün harem hayatı yaşayan Arap kocalar da hala kıskanmaz.
Tam bir dini tiyatro.
Dinler, devletlerin halkı yönetme ve dış politikada fetih, sömürgecilik siyasetlerini Tanrının oğlunun tanrıdan aldığı vahiyler diyerek dinlere yazmışlardır.
Justinyen anayasası da bu ifadeyle başlar. Blog arşivinde vardır.
Sonuç, Yahudilerin ve Müslüman Arapların çok övdükleri Yusuf özgürlüğünü kaybetmiş, parlak bir gılman olarak kullanılmış, Mısırda sadrazam olmuş ama köle, hadım olarak ömrünün çoğu geçmiştir.
Yahuda soyundan Yahudilere kral seçilmezken, ilk kez Davut Kral Saul'un sarayına lir çalan bir gılman olarak alınır.
Kralın oğlu Yonatan'ı anlaşmalar ile kendine bağlayan Davut, Kral ile oğlunun arasını açar. Bir savaşta ikisi de ölünce Davut Yakup soyundan krallığı alan ilk Yahuda soyu olur.
Babil sürgününde Yahudi Mardokay ağabeyinin kızını fahişe yetiştirip Pers kralı Krus'a satar.
Bu kadın, diğer kadınların utanıp yapmadığı hizmetleri vererek bir numaralı kadın olur.
Yahudilerin özgür bırakılmasını ve kutsal mabedleri için para sağlar. Yahudilere düşmanlarını yağmalama hakkı verilmesini sağlar.
Dimitri Kitsikis'in dediği gibi " En güçlüye kölelik et, düşmanlarına hükmet" ilkesinin ilk uygulama örneklerini Tevrat Yahudi ve Hıristiyanlara öğretir.
Tarihte hiç bir zaman bağımsız devlet olamamış Yahudiler, en güçlülere kölelik ederek geldikleri mevkilerle övünen toplumlardır.
Bu gün ülkemiz de, en güçlüler olan ABD ve Ingiltere ile çalışan, aslı Gürcü, Ermeni, Yezidi, Gregoryen Bagratuniler gibi böyle kölelerce yönetilmektedir.
Bu yüzden hepimiz karın tokluguna, açlık sınırı altında ücretlerle çalışan sözde özgür insanlarız.
Bir Avrupa'lı günde 6 ( altı) saat çalışır, ayda 1250 Avro (60.000- 80.000 TL) alır, biz günde 8 sekiz saat çalışır, 5,500TL alırız.
Ülkemizde açlık sınırı 20.000kemizdeTL'dir.
Bizi yöneten batının köleleri altın saraylarda, trilyonluk arabalarla gezer, haçlılarla ortak ülkemizi yağmalar, bizler de mutluluğu ahrete erteleyip, ahreti kazanmak için namaz, niyaz, zikir, şükür ile ömür tüketiriz.
Bu gidişle kimsenin uyanacağı da yoktur.
Takdir aklı olanındır.
Alaeddin Yavuz
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.