"Türkiye Türklerindir +40" Bloguna Hoş geldiniz!!!

Ey Türk Milleti!
Birinci vazifen seni İslamcılık ve Türkçülükle benliğinden koparan, Araplaştıran din, devlet, ticarette sana yer vermeyen, seni küçük dereceli askeri görevlere vererek ölüme süren, sana hocalık, başbuğluk eden hainlere giydirdiğin tacı geri almaktır. Bunu yapabilmen için seni uyandıracak her türlü bilgi ve belge mevcuttur. Ya özgürlüğünü kazan ya da öl. Kölelikle atalarının kemiklerini sızlatma. Arap Rumların ırkçı kinci ensest sapık dinlerinden çık. Kurtuluşun başlangıcı burasıdır. Aklen kurtulmadıkça saltanatın da olsa kölesindir unutma. Sen özgür birey olmadıkça kardeşliğin önemi yoktur. Devletin her yüksek kademesine göz dik yerini al. Tırsma. Çabala, savaş ve kazan! Birlikte yaşadığın kavimlerle kardeşlik o zaman daha güzel olacaktır. Alaeddin Yavuz

Tarih boyunca atalarımız günümüzdeki kadar, her türlü bilgiye ulaşabilecek böyle bir çağ yaşamadılar.
Bizler tümünden şanslıyız. Buna dayanarak, blog içerikleri binlerce yıldır doğru bilinenleri sorgulamaktadır.
İster bu bloğda, ister okulda, camide veya başka yerde hiçbir yazılanı, öğretileni “sorgulamadan, araştırmadan” doğru kabul etmeyiniz!
Vatan-Millet davası,hiçbir kurum veya kuruluşa havale edilemez, milletçe sahiplenilmedikçe hiç bir dava milli değildir.
Davasına sahip çıkmayan halk da millet değil sürüdür. Adilyargıç/Keykubat.

Blog yazılarının telif hakları-copyright © “adilyargic; adilyargicc; keykubat.blogspot.com ve keykubat.blogcu.com” rumuzlarıyla yazan Alaeddin Yavuz’a aittir.
Hala okumak istiyorsanız buyurunuz.

Saygılar, sevgiler!

Hakkımda

Fotoğrafım
Balıkesir , Bandırma , Türkiye
KENDİLERİ İÇİN PLAN YAPMAYAN MİLLETLER, BAŞKALARININ KENDİLERİ İÇİN YAPTIKLARI PLANLARA RAZI OLURLAR.Keykubat- ATATÜRK'TEN SONRA ÜLKEMİZDEN TÜRK ve MÜSLÜMAN HALKLAR İÇİN PLAN YAPAN ve EZİLEN HALKLARA ÖNDER OLACAK SİYASET İZLEYEN BİR LİDER ÇIKMAMIŞ, ARDILLARI,ONUN İZLEDİĞİ ANTİ EMPERYALİST SİYASETİ TERK ETMİŞ,DEVLETİ AB-D KUCAĞINA ATMIŞ VE ONLARA BAĞLILIĞI ATATÜRKÇÜLÜK SAYMIŞ,HALKIMIZIN DİNİ VE IRKİ DEĞERLERİNİ AŞAĞILAYARAK TAHRİK ETMİŞ, KADEMELİ OLARAK HALKIMIZI HIRİSTİYANLAŞTIRMAK İÇİN DIŞ GÜÇLERCE GİZLİ-AÇIK DESTEKLENEN SAPIK DİNCİ YAPILANMALARI GÜÇLENDİREREK,İKTİDARA TAŞIMIŞ,IRK,MEZHEP BAĞLAMINDA KARŞILIKLI DÜŞMANLIKLAR YARATMIŞ, ÜLKENİN KAYNAK VE SERMAYESİNİ YABANCILARA PEŞKEŞ ÇEKMİŞ,YUKARIDA SAYILAN AB-D PROJELERİNE GÖRE ASKERİ DARBELERLE KENDİ MİLLETİNİ SİNDİREREK BÖLÜNMENİN YAŞANDIĞI BÖYLE GÜNLERDE BİLE TEPKİSİZ KALMASINI SAĞLAYAN KORKU ORTAMINI HAZIRLAMIŞ,BENZER MUHTELİF İHANETLER İÇİNDE BİR ŞEKİLDE YER ALMIŞLARDIR.İÇİNDE BULUNDUĞUMUZ GÜNÜN DURUMU BUDUR-Keykubat İNSAN,PRANGA VURULMAKLA,KIRBAÇLANARAK ÇALIŞTIRILMAKLA ESİR OLUR.ESİRLİĞİ YAŞAM BİÇİMİ OLARAK BENİMSERSE KÖLE OLUR. VATANINIZA,DEĞERLERİNİZE,ÖZGÜRLÜĞÜNÜZE SAHİP,HER TÜRLÜ EMPERYALİZME KARŞI ÇIKIN!!! Keykubat

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Translate

Bu Blogda Ara

1 Kasım 2024 Cuma

#TRAFİK IŞIKLARININ TARİHÇESİ VE ATATÜRK NİYE OTOMOBİL TREN YAPMAMIŞ DİYEN TARİKAT FAHİŞELERİNE CEVAP

 TRAFİK IŞIKLARININ TARİHÇESİ.


Bazı geri zekalı türbanlıların, Atatürk niye otomobil yapmadı gibi akıl dışı şikayetlerine bu ABD'li yazarın çalışması yardımcı olur inancindayım.

İlk trafik ışığının 1868 yılında, Sultan Abdülaziz'in 4. saltanat yılında Atlı Arabalar için yapıldığını, ilk işlevsel trafik ışığının 1912'de bir Amerikalı Polis memurunun icadı olduğunu ve diğerlerini okuyun;


1929 — Adler ayrıca Baltimore'da kurulan yaya butonunu da icat etti; bu yayalar tarafından çalıştırılan ilk sinyaldi.

1950'ler — Trafik ışıklarında bilgisayarlı algılama kullanıldı. Kavşaklara bir basınç plakası yerleştirildi, böylece bilgisayarlar kırmızı ışıkta bir arabanın beklediğini bileceklerdi.

1960'lar — Bilgisayarlar geliştikçe, trafiği izlemek ve ışıkları değiştirmek daha da verimli bir şekilde mümkün oldu.

1990'lar — Geri sayım sayacı, yayaların sinyal rengi değişmeden önce yolu geçmek için yeterli zamana sahip olup olmadıklarını anlamalarına yardımcı olmak için trafik ışıklarına eklendi.

2010'lar — Bağlantılı araçlar trafik sinyalleri ve diğer araçlarla iletişim kurabilir. Bu, kavşaklardaki hızı, zamanlamayı ve verimliliği büyük ölçüde iyileştirebilir— Washington State Üniversitesi araştırmasına göre daha fazla araç bağlandıkça belki de yüzde 40'a kadar .

Gelecek — Bağlantılı araçlar ve yapay zeka destekli trafik kontrolü, trafik sinyallerinde başka bir renge yol açabilir: mavi. İnşaat mühendisi ve trafik kontrol araştırmacısı Ali Hajbabaie, "Mavi faz adı verilen yeni bir sinyale ihtiyacımız var, bu da önünüzdeki aracı takip etmeniz gerektiği anlamına geliyor" diyor ve bağlantılı araçların, insan sürücülerin mavi faz sırasında onları takip edebilmesi için trafiğin hareket etmesini sağlamak amacıyla bir sinyal sistemiyle daha iyi çalışabileceğini açıklıyor.




Daha fazla okuma

Akıllı sinyaller ( WSM , Sonbahar 2019)

Araba Ülkesi: Bir Çevre Tarihi . Christopher W. Wells, 2014, Washington Üniversitesi Yayınları

Giriş Rampaları ve Üst Geçitler: Eyaletlerarası Yolların Kültürel Tarihi . Dianne Perrier, 2009, Florida Üniversitesi Yayınları

Kapıdan Kapıya: Ulaşımın Muhteşem, Çılgın, Gizemli Dünyası . Edward Humes, 2016, Harper.

Yarının Mobilitesi İçin Vizyonlar (akıllı dergi)

Trafik ışığı (Vikipedi)
Hazır, Dikkat, Başla: Trafik ışıklarının evrimi (Bilim ABC'si)
Charles Adler, Jr. (Wikipedia)

Tarih

Otomobiller Trafik Trafik sinyalleri


Almanya otomobil, tren yaparken senin Atan ne yapıyordu diyen cahil veya iftiracı kaltak;

Tren, sanayi devrimini başlatan Ingiltere'de 1825'de icat edildiğinde Atatürk'ün doğmasına 56 yıl vardı. 


Bir ormancının oğlu olarak 1881'de Selanik'in Kocacık adlı yörük köyünde sefalet içinde doğduğunda, 2. Abdülhamit Almanlara Hicaz Demiryollarını inşaa ettiriyordu. 

İlk benzinli otomobil 3 tekerlekli olarak 1885'de icat edildiğinde Atatürk 4 yaşında, sütten kesileli 1-2 yıl olmuş bir süt çocuğuydu.

Bu adama bu kadar sorumluluğu yükleyerek onu Allah yapmış olduğunuzu fark etmiyor musunuz?
Karalarken adamı ölümünden 100 yıl sonra siz Tanrı yapıyorsunuz.
Ne kadar salak, malsınız.

Atatürk padişah doğmadı, sehzade doğmadı, ac karnını doyurmak için tek şansının okumak olduğu bilincine erken varmış, sıradan, fakir, yırtık pırtık elbiseler giyen, kuru ekmek ve tarhana çorbası ile karnını doyuran bir çocuktu. 

2. Abdülhamit 1876-78 harbinde Ruslara yenilmiş, Rus ordusu İstanbul Yeşilköy'ye batıdan, doğudan Sinop'a gelmiş, 5 milyon Müslüman Türk soykırımını yaparken doğmuştu.
O bu sartlarda doğup, Çanakkale'de yenilmez denilen 7 düvel-i muazzama'yı yenmis, 42 yaşında devlet kurmuş, iki kadının şahitliği bir erkeğe eşit  diyen, kadın sokağa çıkıp konuşamaz diyen şeriat rejimini kaldırmış, senin kole pazarında fahişe olarak satılmanı emreden seriat yasalarını kaldırmış, senin 100 yıl sonra ona küfür etme hakkını bile sana tanımış büyük bir insandır. 

İlk trafik ışıkları Atatürk doğmadan 13 yıl önce 1868'de Sultan Abdülaziz döneminde yapıldı.

Atatürk, 31 yaşında bir Osmanlı subayı iken, Amerika'da bir polis memuru, motorlu araçların hareketlerini düzenlemek icin ilk trafik ışıklarını icat ettiğinde, Atatürk sadece bir yüzbaşıyken, senin Osmanlı padişahın ne bok yiyiyordu?

Senin gibi şeriatçı devşirmeler, seytan icadı diyerek, Saraya alınan otomobili sarayburnunda denize atıyordu.

Atatürk 42 yaşında devlet kurdu, sen ondan 100 yıl sonra teknoloji çağında doğdun da ne bok yedin g.tveren tarikat fahişesi?

Atatürk senin kokmuş götünün hizmetçisi miydi de hesap soruyorsun?

Bu soruyu soracak özgürlüğünü de ona borçlusun ateşli fahişe.

https://x.com/Uzaktan_Gelen_/status/1852091855967805498