Sayfalar

2 Ağustos 2008 Cumartesi

Ufoların Sırrı



Uçan Dairelerin Sırrı:

İlk uçan daireler uzun menzilli değillerdi ve Amerikalılar bunları Sovyet sahillerine fırlatmak için denizaltıları kullanıyorlardı.Sovyetlerin benzer mekanizmaları geliştirmeye başladıklarında Pentagon 3.nesil uçan daireleri deniyordu.Pravda'nın bir muhabiri RU.eski girişken bir mühendisin anlattığına göre UFO mekanizmaları ve parçalarının üertildiği yeri bularak sır perdesini kaldıran bir hikaye yayınlayacaktı.

SSCB,1980 sonları ve 1990 başlarında uçandaire işgaline tanık oldu.Bazı ziyaretler özel merak içeriyordu.1989 Aralığında bir Sibirya Şehri olan Krasnoyarsk'ta Polisler "renkli ışıklı siyah aparatlar"ın deneysel amaçlı bir alüminyum fabrikasının güç kaynaklarını incelemelerine tanık olmuşlardı.26Nisan 1989'da Ural bölgesinde daha önce bir ufo gördüğünü söyleyen bir adam da Yenisey Irmağı ve Krasnoyarsk üzerinde uçtuklarını gördüğünü söylüyordu.

İnsan eliyle yapıldıkları açıkj olan bu tuhaf makineler nereden geliyorlardı.Şemsiyeyi andıran kocaman,motorlu,tayfalı havacılık ve tarihi içerikli filimlerde görülebiliyorlardı.Bu şemsiyeler aşağı yukarı aniden seyirtebiliyor,aşağı doğru seyirtirken havada uçabiliyorlardı.

Kaşif Chance Vougt 1911!de şemsiye uçağı Amerika'da test etti.Bu cihaz günümüz uçan dairelerinin atasıydı.1911'deki şemsiye uçak tuhaf görüyordu ama ne yazik ki Amerikalı mucit eğlence olsun diye yaptığı bu cihaza para harcamıştı.

Uçuş prensipleri geleneksel uçakların uçuş prensiplerinden daha kötü olmayan,uçağın titreşiminden başınç üretme temeline dayanıyordu.Uçuş denemelri başladığında bu sistemin daha fazla kaldırma gücü sağladığını mühendisler farketmişlerdi.Deneyler adı adım ilerledikçe cihazın megahertzlerle milimetrik genlikte titreşimlerle ölçülebilen uçuşlar yapabildiği görüldü.Fakat süpersonik titreşimleri yerine getirebilecek bütünsel güç titreşim teknolojileri yoktu.

Chance Vuoght'un uçak inşa şirketi Deniz Kuvvetleriyle işbirliğine girdi.II.Dünya savaşından sonra kayan uçan tabak,işbirliğinin sonucu olarak,kaldırıcı elektrokinetik motorlarıyla beraber, kuralları her ne kadar Chance Vought tarafından konmadıysa da pervaneli uçak olarak ortaya çıktığına inanıldı.

Tercüme/Translation is made by Keykubat

Original news ....FROM PRAVDA

The first “flying saucers” could not cover long distances, and Americans had to use submarines to deliver those saucers to the Soviet shores. The Pentagon was testing the third generation of flying saucers when the Soviet Union just started development of similar mechanisms. A correspondent of PRAVDA.Ru is going to break the secrecy requirement and publish a story told by a former engineer of an enterprise where UFO components were manufactured.

In the late 1980s and early 1990s, the USSR witnessed an invasion of unidentified flying objects. Some of the “visits” were particularly curious. In December 1989, policemen in the Siberian city of Krasnoyarsk came to a scene of actio and witnessed “some dark apparatuses with colored lights” were experimenting on a power line going to a local aluminum plant. Other acquaintances of the man who told the story witnessed objects flying over the Yenisei River and the city of Krasnoyarsk. The man himself saw an UFO earlier, April 26, 1989 in the Ural Region. Where did the strange machines that were obviously made by humans come from?

In news films about the history of aviation one can see a strange device resembling a huge motorized and manned umbrella. This umbrella can twitch up and down, and can even hover in the air for a second when twitching down. Inventor Chance Vought tested the umbrella plane in 1911 in America.

The device is an ancestor of contemporary flying saucers. The 1911 umbrella plane looks funny, but it is unlikely that the American inventor spent money on making the machine just for fun. The flight principle based on generating compression under a vibrating plane is no worse than the flight principle of traditional airplanes. When the device was being created, engineers realized that it would give a higher lifting force. Step by step it turned out during the tests that the device could perform a flight if the oscillation frequency was measured in megahertz and the amplitude of oscillation in millimeters. But at that time there were no technologies to get the total power of vibration and achieve supersonic frequency.

The aircraft-building company of Chance Vought cooperated with the Naval Department. The Skimmer flying saucer that appeared after WWII was a result of the cooperation. It is believed to be an experimental variant of a propeller-driven airplane, however it is not ruled out that Chance Vought made the model especially for running tests of the aerodynamic lift of electrokinetic engines

16.4.2007

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.